måndag 2 juni 2014

Ett måndagsrecept..

..vill ni ha va?
Jag har ju några få paradrätter som jag låtsas att jag är en hejare på att tillaga.

Men den här pajen tillhör mitt förra liv, när jag trodde att det var okej att smocka i sig vetemjöl och äta lightprodukter.
Idag dammade jag av den och gjorde den till en lchf-paj!

Broccolipaj

Pajskalsreceptet hittade jag här:











Koka broccoli (ca 600g). Häll av vattnet så det är "torrt"


Blanda 3 ägg och 3 dl vispgrädde, salt & peppar.


En fet och god ädelost.


Häll broccolin i pajformen och smula över ädelosten och häll över grädd/äggblandningen och grädda i ugnen på 225 grader i ca 30 minuter.



Stek två paket bacon (280g)


Häll över baconet och ni har nu en god och lchf-nyttig Broccolipaj!



Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar