torsdag 18 augusti 2011

Huppegupptäcktsfärd

Stavas det så?
Fast egentligen är det väl inget ord, eller?
Nu använder jag det ordet ändå!
Huppegupptäcktsfärd.
Det är vad jag varit på idag.

Jag har bott i Uppland i 16 år, och aldrig varit där jag var idag!
Skandal!

Men åkte till Skärplinge (norra Uppland) och där hälsade vi (jag, mamma & Alice) på Siv & Torsten (vänner till min mamma). Dom tog oss ut mot kusten och en massa små fina gamla båthamnar, som jag aldrig skulle ha hittat ut till själv!
Riktigt mysigt!
Siv & Torsten vid
Upplands egna Surströmmings tillverkare! (jag köpte ingen!)


Strandad val i Fagerviken

Fagerviken

Alice beundrar sjöbodarna vid Kapplasse natur reservat.

Östersjön



En trevlig dag har jag haft!

Och Alice, är duktig och hänger med på allt, och uppför sig väl..
Men....
Nu har hon börjat protestera något så fasligt, när vi ska gå till bilen.
Lägger framtassarna i kors, hon lägger sig på sidan, snurrar runt som en krokodil..
Helt sanslös..
Hon är inte åksjuk, inga protester i bilen, utan bara när hon ser att vi är på väg till bilen.
Why?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar