onsdag 6 augusti 2014

Solsting och nytt recept!

Eller vad tror ni?
Ni som känner mig väl, ni vet hur jag kämpat i hela livet för att tycka om paprika och aldrig lyckats och som vuxen börjat lära mig att iallafall äta grillad paprika!

Vad ska vi säga om att jag idag gjort en hel maträtt med paprika (i alla färger)..!
Solsting!?

Sen att jag vissa perioder får för mig att laga nya maträtter och det i värmen, tyder väl också på nån slags förvirring.. Eller?!

Färsfyllda paprikor blev det idag och lchf, så klart!











Penslade med olivolja och grillade dom i 200 C i ca 10 min.

Köttfärs,
Lök & vitlök
tacokrydda (ekologisk),
2 msk tomatpuré,
lite chilisås och sambal oelek,
100g Philadelphiaost,
salt & peppar,
1 dl grädde















Riven ost av min fina påhejare Jörgen och sen vips in i ugnen i 10-15 min.

























Serverades med en vanlig grönsallad!

Mums blev det!

Min arbetslösa vecka blev tack och lov inte lång, rycker in i Bubblan i morgon!

Ber en bön och håller alla tummar för folket i Västmanland som kämpar mot elden! Just nu ligger röken på här i Valbo och då är det lindrigt jämfört med hur dom har det!

Det blev min solstingsrapport för idag! Var rädd om er!


Fridens Liljor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar