lördag 31 oktober 2015

En speciell dag..

..på många sätt, är det idag!

Den svenska traditionen Allhelgona helgen, den nya amerikanska Halloween (ja, jag vet att den från början kommer ifrån Irland) och för exakt 26 år sedan blev jag mamma för andra gången till min första son.

Sen finns det ju dom i min närhet som passar på att fylla år i morgon också!


Idag åkte vi till Tommys grav i Falun och tände ett ljus och dekorerade den med en krans.
Tommys släktingar som också ligger där fick också varsina ljus och en stunds eftertanke och kärlek!


Vid Valbo kyrkogård ligger Jörgens pappa samt hans mormor & morfar, så dit åkte vi nu ikväll och tände ljus.

Det är så vackert, på nått vis.
Alla ljus i mörkret, stillheten, fast det är fullt med människor och att ta tiden för eftertanke och att kunna minnas, även om det ibland gör ont.




Grattis idag till Johan som fyller år just idag! Jag är så stolt över dig!
Du har alltid haft ett hjärta av guld och jag älskar dig oändligt!


Den här stora killen då?
Helt ärligt kan jag inte fatta att jag stod i matsalen på mitt dåvarande jobb för 10 år sedan och fick telefonsamtalet om att Albin äntligen var född!
Så efterlängtad och underbar!
Idag har vi firat honom i förskott med en dator, som stod högst upp på önskelistan!

Trevlig lördagkväll!
Var rädd om varandra, livet är här och nu!

Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar