fredag 2 oktober 2015

Dagens goda..

..gärning, gjorde jag vid Ica Maxi idag.
En insamling för Världensbarn och så är det ju "rosa månaden", som uppmärksammar bröstcancer.
Fick lyssna på dragspelstjosan med "Östen med resten" också!
P4 Gävleborg direktsände därifrån, så det var rätt så mycket folk!
Två insamlingar som det verkligen känns rätt att ge något till!












Innan morgonpromenaden i morse, så hände det en märklig sak här utanför.
Vet inte vad som egentligen hände, men jag hörde en rejäl smäll och när jag tittade ut så åkte det en lastbil snabbt som 17 på trottoaren och som sen körde ut på vägbanan mittemot oss.
När jag gick ut så såg jag att två vägskyltar var tillbucklade på en av stolparna, så det var nog den smällen jag hörde.






Rejäla bromsspår upp mot trottoaren och ute på vägen såg jag också på hemvägen efter prommisen.





Undrar varför lastbilen körde så fort och varför den körde upp på trottoaren..!?

Trevlig helg önskar jag er!
Det ska jag se till att ha!


Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar