torsdag 22 maj 2014

Åh, denna...

..ljuva sommartid!

Kan inte någon uppfinna en stoppknapp?
Snälla?
Alltså, livet kan väl få snurra på lika tröttsamt som vanligt, men det här vädret, all grönska och alla dofter.. Det är så ljuvligt!


Om bara några dagar så kommer min absoluta favoritblommor att börja blomma!
Syrenen! Det visar sig att det finns både vita och lila syrener här i trädgården! Och om jag får bestämma så kommer det att bli flera varianter, så småningom!

Ledig dag i morgon och "gubben" kommer att åka till Järvsö för att sätta igång sommarstugan!
Va´ betyder det?
Jo, att hon kommer att vara helt ensam för första gången!
Uj,uj vad ska jag hitta på då tro?
Förmodligen inte mer än vad jag gör nu.. Det vankas ett extrapass i helgen, så det blir lugnt, jag lovar!

Idag gjorde vi vår medborgerliga plikt och röstade till EU-valet.
Ibland känns det så avlägset och långt borta det här med EU, men samtidigt om det skits i att röstas och pleti & kreti hamnar där, så vete 17 hur det kommer att bli.
Nej, ni som funderar på att skita i´t GÅ OCH RÖSTA!
Gör nått!
För om ni inte röstar har ni verkligen inte rätt att klaga heller..!
Så är det faktiskt!


Heja Sverige och ha en skön torsdagkväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar