onsdag 9 oktober 2013

Ut i svamp..

..skogen!
Har jag och Alice varit idag!
Nöjd både med att jag hittade dit alldeles själv och att det hittades massor med svamp på en liten plats och på kort tid!



Alice fick springa lös och skötte sig utmärkt!
Sen att hon hellre nafsar i sig svampen än talar om för mig vart den är, är en annan sak!



Kolla in!
Idag var det inte hundpåsar jag stoppade svampen i utan jag fyllde en hel systemkasse med kantareller!


Ungefär kvart i fyra varje dag börjar Alice bli rastlös, är hon inne vill hon ut.
Väl där ute vandrar hon runt mot Valbovägen och tittar efter varje bil som kommer.
Hon sitter sen vid grinden och väntar tålmodigt.
Ungefär kvart över brukar husse Jörgen komma hem och lyckan är total!
Det är som om hon kan klockan!?



Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar