torsdag 24 maj 2012

Han börjar bli gammal nu..

..det märks på honom, men trots sin ålder är han ganska pigg ändå.
Vem?
Jo, katten Phoebe fyller 12  hedervärda år just idag.
En förklaring till namnet Phoebe på en hankatt kanske ni vill ha?

Just idag för 12 år sedan så skulle jag och mina barn åka till Fjällnorabadet och grilla med mitt dåvarande (usla)jobb.
En av barnens klasskompisar hade på morgonen fått kattungar, som dom inte visste hur dom skulle göra med. Ville ingen ha dom, skulle dom avlivas..
Så vi hade ett litet familjeråd (i bilen på vägen ut till Fjällnora!) och vi bestämde oss för att vi ville ha en HONkatt.
Tv programmet "Vänner" var en storfavorit hos oss alla, så namnet Phoebe kom snabbt upp och hela familjen var enig.
Sagt och gjort!
Phoebe skulle hon heta!

Efter 8 veckor gick jag och hämtade henne.
Såå söt, svart & vit och fasligt busig.
Phoebe var hemma!
Dagen efter så busade och gosade vi i sängen, Phoebe och jag..
Och vad hittade jag då?
Jooo, två stycken kulor där bak..
Hmm..
Byta katt?
Nej.
Byta namn?
Nej, namnet var så inarbetat efter 8 veckors väntan att det inte gick.
Så Phoebe it is.

Nu 12 år senare, så är han herren i huset.
Gammal och inte lika snabb och pigg längre, men fortfarande en underbar och trofast vän.

1 kommentar:

  1. Grattis till Phoebe i efterskott! Min Zorro blir 14 i november, så han är till åren han med. Fast jag kan inte säga att det märks på honom. :)

    SvaraRadera