fredag 16 september 2011

Ett inlägg..

..om Alice hade skrivit..

Idag lurade matte ut mig..

Trodde först vi skulle ta en promenad i det soliga höstvädret, men ack nej!
När mattes väska åkte på henne och kosan oroväckande styrdes mot dom otäcka parkerade bilarna fick jag spel..
Men matte var förutseende och fick mig snabbt på bättre tankar..
Mutor..
Hrmf, att jag ska vara så lättlurad!

När vi väl kom fram, kände jag igen mig!
Tjoho!
Hundhagen i Röbo!

I första hagen var det två småhundar..
Ena snabba rackare..
Typ franska pratade dom och såg ut som bulldoggar.
I den andra hagen var det en stor och ståtlig storpudel, han hette Sonny, sa hans husse.
Vi busade och hade det skoj, tills det kom en stor RottweilerBamse.
Han var lite slemmig..
Dreggel och sånt..
En bjäbbig hårig sak kom också dit, men hon var så hårig att jag inte såg vad som var fram eller bak, så jag struntade i henne.

Sen kom det en hane till.. och han fick inte komma in i hagen..
För rätt var det var började människorna att bråka och tjafsa med varandra..
Stämningen blev inge bra bland dom tvåbenta.

Matte fick nog, och jag förstår henne, så jag kom direkt när jag hörde att hon ropade mitt namn.
Gick med fint ut, genom båda hagarna, tills jag kom på vart vi skulle...
Bilen..


Vad, gör man för att slippa den?
Ingenting säger matte, det är bara att gilla läget.
Men lite svalkande och rullande bland gräset hann jag med iallafall
Tji fick matte!
/Alice

1 kommentar:

  1. haha så bra.....Ge inte upp alltså du katarina...ses ikväll!Kram till er båda

    SvaraRadera