onsdag 18 november 2015

En åsikt en onsdag i november!

Jag brukar inte vara politisk eller propagera för min åsikt här på bloggen.
Det är helt enkelt för att jag egentligen inte är så intresserad och jag tycker mest att politiker bara tjafsar och har i förväg bestämt sig för att tycka olika.
Självklart har jag ofta en åsikt och då speciellt om hur politiken sköts eller inte sköts i vårt land.

Jag har också en livsfilosofi om att det alltid finns minst två sidor på ett mynt, tycker till och med att ett mynt har tre sidor..

Jag är helt ärligt rädd för den utvecklingen som sker runt om i världen. Inte blev min rädsla mindre av det som hände i Paris i fredags.

Men rötägg, idioter och dumskallar finns, har alltid funnits och kommer alltid att finnas mitt ibland oss.

Oavsett hudfärg, religion eller etnicitet.

Vi är MÄNNISKOR, inte en ras eller någonting annat.

Jo, vi har olika hudfärger, religioner och traditioner beroende på vart vi råkade födas i världen.

I Valbo ska dom stänga en gymnastikhall och ta emot MÄNNISKOR som för sitt liv har flytt från krig och ifrån dom rötäggen, idioterna och dumhuvuden som finns på vår jord och det är just nu ett ramaskri på folk från Valbo som är rädda för att..

Ja, vad är dom rädda för egentligen?

Vänd på myntet, se att det är MÄNNISKOR som kommer till lilla Valbo, män, kvinnor, barn och ungdomar.

Inte en religion.
Inte sjukdomar. (jodå, valbobor tror på allvar att dom kommer att bli smittade av nått!)
Inte ett gäng kriminella.

Jag är rädd för rötäggen, idioterna och alla dumhuvuden som finns överallt i världen. (Även dom i Valbo!)

Jag är rädd för dom som använder och tar sig rätten att med sin religion eller hudfärg, hatar och dödar andra och varandra.

Jag vill vara en med-MÄNNISKA, till andra MÄNNISKOR runt omkring mig.
Oavsett.

Tack för ordet!





Fridens Liljor!

1 kommentar: