söndag 19 oktober 2014

Ut i..

..skogen för att skingra tankarna!
Tur att det lönade sig!



Jag kommer nog aldrig att sluta förundras över hur livet slumpar sig.
Jag mådde ju inte bra i fredags, som jag skrev om och insåg att jag inte skulle kunna göra mitt bästa på jobbet med en värkande och blödande mage, så jag sjukskrev mig för första gången på evigheter!
Och tur var det.
Under fredagen blev Alice bara sämre och sämre.
Hon har haft diarré sen i onsdags och under natten till lördagen började hon att kräkas.
Inte ens vatten fick hon behålla.
Så vi fick åka akut till Universitet Djur Sjukhuset i Uppsala.
Där kräktes Alice ytterligare tre gånger och dom sista kräken innehöll blod!
Dom behöll henne för fler undersökningar och mer röntgen.
Och dropp förstås, hon var så uttorkad efter alltihop.








Om hon ändå kunde tala om vad som fattas henne..

Tur i oturen att jag inte mådde så bra och kunde åka och få hjälp så snabbt.
Nu mår jag bättre i kroppen, men det känns ju inte så bra att ha älskade Alice inlagd på djursjukhuset.
Jag hoppas att vi får hämta henne i morgon och att hon då mår bättre!


Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar