torsdag 30 januari 2014

Räkningar..

..är inte alls skoj!
Eller vad tycker ni?

Vissa månader är värre än dom andra.
Och då ska ni veta att jag prenumererar inte på tidningar, jag har inga kontokrediter eller nått annat "lyxigt", som många (med pengar) tycker är onödigt att man har.
Bara det jag tycker har varit nödvändigt.
Typ, hyra, mobiltelefon, tv & internet, A-kassa, försäkringar.
Det har rensats mycket genom åren kan jag lova, för att sitta i slutet på månaden och gråta över att det inte finns någonting kvar till mat är nog bland det värsta som finns. Man kommer alltid "efter", kommer liksom aldrig ikapp.
Det har hänt mer än en gång kan jag lova.

Men nu var det ett tag sen faktiskt, jag har haft så jag klarat mig (tack & lov) även om det i slutet innan ny lön gått jämt upp.
Betat av gamla synder och gjort om, gjort rätt.

Oj, det var egentligen inte det här som jag hade tänkt berätta om när jag började skriva..
Det var det här:






Nu är sista hyran betald!
Nytt liv i tvåsamhet.

Tänk att få vara två..
Hjälpas åt..
Dela på räkningarna..

För mig är det mer än 20 år sedan, bara så ni vet.
Jag har klarat mig (nästan!) helt själv och betalat alla räkningar alla månader i alla år..







Bra va'?!

Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar