lördag 5 december 2015

Ovanligt..

..om det ens hänt förut, det minns jag faktiskt inte (=guldfiskhjärna!), men att lägga upp benen i min alldeles egna soffa en lördagkväll, när jag för det mesta våldgästar hemma hos en av sönerna för att sen jobba i 24 1/2 timme till, tills på måndagen.
Nej, det har jag nog aldrig gjort med närmare eftertanke.
Men eftersom jag bytt pass, för att hitta på andra roligheter i morgon, så ligger jag alltså här.






Trött är bara förnamnet efter att jag haft en natt utan sömn, jag har ju faktiskt jobbat (mer än vad det brukar vara)..
Och det är påfrestande, det förstår ni nog allihopa, att det tar på krafterna att vara på ett arbete i över ett dygn och inte få sova ordentligt.

Men nu ligger jag utslagen här i soffan och krockarna med bra tv-program på lördagarna är ju ett värdsligt bekymmer.. Men ett angenämt sådant, då det går att kolla på playen när orken finns.

Och att se fram emot ännu en tur att åka alla milen tillbaka till Uppsala i morgon för att få träffa alla dom som gör att mitt hjärta slår extraslag av kärlek och bara tanken på att få kramas med dom alla och umgås gör att jag vet att min trötthet går över med lite sömn.

Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar