torsdag 1 januari 2015

150101

Ibland brukar jag påminna mig själv om uppsatsen som jag skrev i skolan någon gång när jag gick i 6:an.
Om hur man trodde att livet skulle se ut år 2000.
Nu är det 15 år sedan.
Det är kanske tur att vi inte flyger runt på gatorna i oupptäckta farkoster.
Än.

Livet och känslorna går upp & ner som vanligt i livet och speciellt när det blir ett nytt år så tänker iallafall jag lite extra på vart man är i livet.

Igår slutade 2014 och idag är det 2015

Vi blev (förmodligen för sista gången) bjudna på nyårsmiddag hos min 80 åriga svärmor igår.
Så vi var inte så hungriga igår kväll.
Våran nyårsmiddag gjorde vi idag istället.



Jag köpte mig en kött termometer igår och stoppade in min allra första entrecote i ugnen.
Gott blev det och det är kanske taskigt mot "våran" lokala pizzeria att inte köpa just pizza just idag, på årets största pizzadag!
Men det kan vi äta nån annan dag!


Fridens Liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar