måndag 15 april 2013

Är ju..

..rätt bra på att gnälla..
Kanske är det speciellt för just mig, för kvinnligheten eller allmän mänskligt, vad vet jag?

Det har varit lite gnälligt (inte bara jag, alltså!) på facebook ett tag nu, knepiga kommentarer och konstiga antaganden.
Konstruktiv kritik, -ja tack, men bara skitsnack, -nej tack!

Hur kommer det sig att det är lättare att komma på en massa som man(jag) är dålig på?
Jag är t.ex. usel på att höra av mig till nära och kära.
Jag är konflikträdd.
Höger & vänster kommer av någon konstig anledning inte snabbt automatiskt.
Har en stor ryggsäck med massor av skit, som gör att jag ibland reagerar på ett speciellt sätt.
Med mera, med mera...

Men nu till det jag vill skryta om..

Jag är en hejare på att fixa jobb till folk..
Det började redan när jag arbetade som mat-tant (Ansvarig Husmor) och att jag fixade jobb åt olika människor.
Först ibland "gratis jobb", men så fort tillfälle gavs, så såg jag till att det blev betalda jobb!

Förra året gick jag på Gränby C. och såg en efterlysning på en klädaffär, som jag mms'ade till en, som fick både sommarjobb och helgjobb där!
Känns skoj!
Jag har även tur att på mitt jobb som jag har nu, som Personlig Assistent att också kunna få in folk..
Det känns bra och det känns som om jag är rätt bra på det också!
Får man säga så?
Jag gjorde precis det...

Så, nu kan jag komma på tusen fler saker som jag är usel och dålig på, men det får räcka för idag!


Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar