fredag 29 juli 2011

Jag..

Jag=ego..
Jo, ibland!

Gör jag fel?
Ja, väldigt ofta!

Gör jag rätt?
Mer än vad jag gör fel hoppas jag.

Glömsk?
Ja, tyvärr.. Vet inte om det har med åldern att göra, eller om det bara är så att det är mycket runt omkring mig just nu!?

Mår jag bra?
Jo, då.. Inga större krämpor i kroppen, mer än ett ben som värker lite titt som tätt. Men det hör väl till min ålder det med?

Fast mår jag bra?
Helt ärligt?
Räcker jag till?
Svaret på det får nog bli Nej!
Just nu är det tungt att vara ensam och veta att jag på måndag kommer att bli ännu mer ensam.
Livets gång, javisst, men för den sakens skull inte lättare!
Att den här dagen skulle komma har jag ju vetat sen dagen mina barn föddes. Men det gör det inte lättare.

Har jag varit en bra mamma?
Jag gör så gott jag kan, har alltid gjort.. Men fel har gjorts och kommer att fortsätta göras.
Inte bara en gång till, utan säkert flera gånger.

Räcker jag till?
Förmodligen inte.

Är livet lätt att leva?
Nej, verkligen inte.

Kommer det någon gång att bli bra?
Ja, förhoppningsvis någon gång.
En annan gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar