måndag 19 november 2012

Återtagit..

..en del saker i livet. (förlorat också!)
Inte allt än.
Men en del stora saker och en del små.

En sak jag återtagit idag är lusten att skicka JULKORT!
Jag minns inte när jag gjorde det sist.
Det var ganska många år sedan faktiskt.
Det slutade, när barnen blev så stora att dom inte ville vara med på dom årliga julkorten längre.
Då tog lusten att fortsätta skriva slut.
Konstigt nog så får jag fortfarande julkort.
Vilket uppskattats, men det dåliga samvetet att jag inte skickar något tillbaka finns där.

Sen jag var 16 år och flyttade hemifrån, så har jag skickat julkort.
Jag har tom bokfört vilka jag skickat till och vilka jag fick svar av i en bok.
Ordning och reda på den tiden.

Men nu så har jag tagit ett sommar kort på Alice och gjort julkort av.
Så har ni varit tillräckligt snälla i år så kanske det dimper ner ett julkort från mig.

Vi är strax där.

För mig är ju julen inte detsamma som förr...
Men julkort ska skickas i år och därmed basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar